Leos Legeland bruger cookies til at sikre, at du får den bedst mulige oplevelse af websiden. Hvis du fortsætter med at bruge vores tjenester, forudsætter vi, at du godkender anvendelsen af cookies. Læs mere om cookies, og hvordan du kan takke nej til dem.

Om undersøgelsena

Undersøgelsen er baseret på 1.000 vilkårlige interviews fra hele landet – på samme måde som de fleste opinionsmålinger, der udarbejdes til offentliggørelse. Den statistiske sikkerhed er på niveau med de store analyseinstitutter ved offentliggørelse af analyseresultater, fx vælgermålinger.

Generel vurdering – Danmark
I alt for hele landet (blandt børnefamilier med børn i alderen 0-12 år) er 32 % meget eller ret positive i forhold til Leo's Legeland efterfulgt af Legejunglen med 17 %, Dinos Legeland med 15 % og Baboon City med 13 %.

Når man samlet vejer de positive og mindsker med de negative iht. modellen for beregning af generelt image ved hjælp af "VI-vurderingsindeks – positive minus negative" bliver VI 15 for Leo's efterfulgt af Legejunglen med 7.

Kundetilfredshed – Danmark
Når kundetilfredsheden undersøges hos de respektive landes gæster, opnås acceptable basistal for Leo's Legeland (385 besøgende), Legejunglen (233 besøgende) og Dinos Legeland (202 besøgende). Et noget lavere antal besøgende, men stadig tilstrækkeligt til at give en indikation af kundetilfredsheden, har Baboon City (146 besøgende), Capella Play (134 besøgende) og Eventyrfabrikken (130 besøgende).

74 % er meget eller ret positive i forhold til Leo's blandt Leo's besøgende sammenlignet med 73 % hos Baboon City, 71 % hos Legejunglen samt 61 % hos Dinos Legeland og Eventyrfabrikken blandt deres besøgende.

Gennemførelse
Undersøgelsen blev gennemført som et webbaseret spørgeskema.

Målgruppen var børnehusholdninger i de fire lande Danmark, Sverige, Norge og Finland. Børnehusholdninger defineres som husholdninger med børn i alderen 0-12 år.  

I Danmark, Sverige og Norge gennemførte man ca. 1.000 interviews pr. land. I Finland, hvor der kun er etableret fire Leo's Legelande, gennemførte man ca. 200 interviews i hver enkelt af disse regioner

Dataindsamlingen er gennemført af Norstat, en af Nordens mest velrenommerede feltorganisationer inden for markedsundersøgelser. Norstat har sammenlignelige webpaneler i alle de fire lande. Norstats paneler omfatter i alt følgende antal aktive paneldeltagere:

      Sverige                75.000 stk.
      Norge                  81.000 stk.

      Danmark             38.000 stk.

      Finland                28.000 stk.

Feltarbejdet er gennemført i følgende perioder:

      Sverige                 2017-06-20 t.o.m. 2017-07-03
      Norge                   2017-12-05 t.o.m. 2018-01-09

      Danmark              2017-12-01 t.o.m. 2017-12-16

      Finland                 2017-12-04 t.o.m. 2018-01-09

I alt er der gennemført følgende antal interviews i de respektive lande:

      Sverige               1.007 interviews               
      Norge                 1.011 interviews               

      Danmark            1.005 interviews               

      Finland                  750 interviews